Personalny trening Olsztyn

Metamorfoza EMS v2

Napisane Napisane FitFuture, trening personalny olsztyn

Cześć!

Dawno nie było update’u więc pora wrzucić kilka info zgodnie z obietnicą.

Na początek kilka faktów : 

Redukcja tkanki tłuszczowej postępuje 🙂

Pomiar wykonany 07.06.2017 pokazywał bf = 11,6%

Pomiar wykonany 03.07.2017 pokazał bf = 8,4% , co daje utratę tkanki tłuszczowej na poziomie 3% w ciągu 4 tygodni. Choć tak naprawdę deficyt kaloryczny utrzymuje od 12.06 (patrz pierwszy wpis http://fitfuture.pl/metamorfoza-z-ems/

Co najważniejsze dla mnie, masa ciała spadła tylko ok 1kg. Więc pomimo deficytu energetycznego udaje się utrzymać masę mięśniową, a spalać zbędny tłuszcz.

Wszystkie efekty przy 1 treningu EMS tygodniowo z Miha Bodytec


Trening jak wspomniałem wcześniej, to zaledwie jedna sesja 30 minutowa EMS 1x w tygodniu plus ok 25km niedzielnych przejażdżek rowerowych. Założenia pozostają niezmienne, czyli 2x tyg EMS , ale albo nie mam czasu na drugi trening, albo ochoty 😛 … Zobaczymy, może w tym tygodniu uda się wykonać EMS Metaboliczny + EMS Wzmacniający?  Mamy środę, więc jeśli dziś uda mi się podpiąć pod prąd , istnieje duża szansa, że w końcu początkowe założenie byłoby spełnione 🙂

Jeśli nie to trudno. Obiecuje w następnym tygodniu (6 tydz. redukcji)  wykonać 2 sesje treningowe!


Żywienie. Tu wkradło się trochę patologii. To znaczy, jestem na deficycie energetycznym, ale większym niż zakładałem na chwile obecną. Oczywiście zamiast liczyć kalorie i trzymać się założeń – po raz milionowy opierałem się  na intuicji.

Według wytycznych, które sobie nakreśliłem , w tygodniach 3-4 powinienem trzymać się pułapu ok. 2000-2200kcal. W rzeczywistości spożycie energii było na poziomie 1700kcal . Jak dla mnie dużo za mało, co przekładało się na codzienne funkcjonowanie. Nawet ten wpis miałem zrobić tydzień temu, ale nie było mocy 🙂 Dla niektórych taka różnica 300-500kcal mniej,może wydawać się mało istotna, ale pamiętajcie, że mowa o 95kg gostku z w miare niskim bf. Tutaj te różnice nabierają troszkę większego znaczenia.

Obecnie jest tydzień nr 5 ! By wrócić do żywych i przy okazji nie zatrzymać spalania tkanki tłuszczowej poszedł mały trik. Bardzo przyjemny zresztą. W poniedziałek – śniadanie w McDonalds ( uwielbiam!). Poszło

  • Kajzerka podwójna deluxe
  • 3x McMuffin
  • Mc wrap śniadaniowy
  • 2x placek ziemniaczany
  • Iced Frappes Karmel
  • McFlurry

W sumie nie wiem ile to było kcal, ale sporo 🙂

I teraz! Ktoś może spytać – jak to ? Nażarł sie Mcdonalda i bredzi coś o trikach. Otóż, w poprzednich tygodniach nie spożywałem praktycznie żadnych węglowodanów , spożycie tłuszczu było marginalne ( nie polecam w dłuższej perspektywie) plus ciągły deficyt energetyczny.  Przy spalaniu tkanki tłuszczowej, jedne z ważniejszych czynników to hormony takie jak leptyna, grelina czy hormony tarczycy. Odpowiednie manipulowanie tymi czynnikami znacznie wspomaga walkę ze zbędną tkanka tłuszczową. Przy relatywnie niskim bf i wydłużającym się deficycie energii organizm coraz mniej chętnie korzysta ze zgromadzonych rezerw energetycznych zgromadzonych pod postacią tkanki tłuszczowej, poprzez „adaptację” do nowych warunków. M.in spada poziom leptyny czy hormonów tarczycy. By podbić ich wartości, można właśnie zastosowac strategie oparte na refeed day, czy cheat meal. Pamiętać należy jednak o tym, że nie w każdej sytuacji i u każdego takie strategie będą potrzebne. Tak samo jak mogą mega Nam pomóc , to mogą, również bardzo zaszkodzić przy nieumiejętnym stosowaniu. INDYWIDUALIZM!

Inna kwestia , to jak zostało wspomniane spożycie węglowodanów i tłuszczu ostatnimi tygodniami było marginalne, więc taki refeed pomógł „napełnić” mięśnie glikogenem oraz triglicerydami wewnątrz mięśniowymi.

Mam nadzieję, że choć trochę jest to zrozumiałe 🙂 Jeśli nie to zapraszam na konsultacje! Tylko zarezerwujcie sobie duuużo czasu..


 

Jeszcze na koniec. 

Ktoś może spytać, ale jak to , czy nie wystarczy tylko trenować ? Po co te manipulacje, strategie itp.

Pamiętajcie, że w mojej sytuacji cel to zejść z niskiego poziomu tkanki tłuszczowej do bardzo niskiego. Czym innym jest utrata bf z pułapu 20% do 10% , a czym innym zejście jak najniżej się da. I to wszystko w 7 tygodni..

W studio Fitfuture.pl trenują osoby , które z powodzeniem tracą kilogramy nawet bez zmian dotyczących żywienia ( choć te zawsze są rekomendowane mimo wszystko 🙂


I już naprawdę na koniec kilka zdjęć . Skóra coraz cieńsza, zaczynają wychodzić żyły na brzuchu itp. Zresztą zobaczcie sami..

 

 

 

EDIT:

Dochodzi 16:00 więc dziś treningu nie będzie 😀 Kolejny tydzień z 1x EMS

Personalny trening Olsztyn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

nine + one =